evelinehoofd.reismee.nl

Schoolspirit

Ik weet het, ik weet het, ik zou mijn blog proberen bij te houden en dat is nu alweer bijna 2 maanden geledendat ik dat zei, het spijt me! Ik kan me dus echt niet meer herinneren wat ik allemaal gedaan heb, maar ik zal proberen zoveel mogelijk te vertellen.

In het weekend van 23, 24 en 25 september heb ik Shirleys familie ontmoet. We hadden een family reunion van haar kant, en ze zijn me een stelletje hoor! Ze hadden me van te voren al gewaarschuwd, maar ze heeft inderdaad een gekke familie. Ik heb een leuk weekend gehad, maar het koste eerst wat tranen. Mariah wilde namelijk wat afstand, maar ze liet dat blijken door heel afstandelijk tegen mij te doen. Er waren zelfs anderen die het merkte en er was een meisje dat naar mij toe kwam en vroeg waarom ze zo gemeen tegen mij deed. Op dat moment was ik bij een familie waar ik niemand kende, en iedereen van mijn leeftijd was natuurlijk met Mariah. Ik voelde me dus heel alleen en buitengesloten. Ik ben naar Shirley toe gegaan en we hebben het met zijn drieen uitgepraat. Ze vertelde me dat dat haar manier is om duidelijk te maken dat ze wat afstand wil. Ik snap heel goed dat het moeilijk voor haar is om je hele leven enigskind te zijn, en dan opeens alles te moeten delen met je zus, waaronder familie, maar op dat moment is het enige wat ik wil naar huis. Thuis deden mijn broer en zussen nooit zo tegen me. Dus we hebben het allemaal uitgepraat en de rest van het weekend was gelukkig weer heel gezellig. Ik ben heel trots op haar, want we leren beide ongelofelijk veel van deze ervaring en ze is al extreem veranderd sinds ik hier ben, naar wat ik begrijp.

In de week van 3 tot 7 oktober was het spiritweek, and 7 oktober was de homecoming football game en dance. Geloof me, best week ever! In spiritweek heeft elke dag een eigen thema en proberen zoveel mogelijk zich te verkleden naar dat thema. Onze thema's waren cowboy/cowgirl, Harry Potter vs Starwars, I forgot to do my laundry en accesoires. En vrijdag draagt iedereen de schoolkleuren rood en wit. Het was super grappig om iedereen in rare kleding en complete Harry Potter of Starwars kostuum te zien en ik kon niet stoppen met lachten als ik door de gang liep. Ik heb zelf ook een beetje meegedaan, maar niet elke dag. Vrijdag hadden we ook een pep rally na school voor de wedstrijd. Ze proberen iedereen enthousiast te krijgen voor de game en laten de king en queen kandidaten spelletjes doen. Het is geweldig om te zien hoe opgewonden iedereen wordt omdat hun school team een ''belangrijke'' wedstrijd speelt. Die avond tijdens half-time werden de homecoming Kind en Queen gekozen. We hebben het andere team compleet ingemaakt (net zoals alle andere wedstrijden tot nu toe op de aller eerste na) en na de wedstrijd was de dance. Het was echt een hele leuke avond en ik ben weer een totaal nieuwe amerikaanse ervaring rijker! (:

In het weekend dat volgde was er een parade, waar alle football spelers, cheerleaders en school bands in mee liepen en speelden en nog veel meer. Er waren mannetjes op oude traktoren, cowboys op paarden en natuurlijk alle homecoming princessen & princes en the king & queen allemaal in hun eigen chique auto's

15 oktober ben ik met een hele groep naar een concert geweest. Ik geloof dat het de verjaardag was van een radiopresentator en ze hadden 5 acts dus ik heb The Freshmen, Breathe Carolina, JoJo, Iffy the Badman enn.. SHAGGIE! haha. De kaartjes waren maar 15 dollar dus dat was een hele goede deal, alleen zaten we wel in een tribune heel ver weg waar er totaal geen sfeer was. Maar gelukkig hadden we een oplossing: een van de meiden kwam wat vrienden van haar tegen die kaartjes hadden voor de dansvloer voor het podium. Slim als wij waren, smokkelden ze kaartjes naar ons en konden we een voor een met een van hun kaartjes naar binnen. Het was een geweldige avond en achteraf zijn we met zijn alle bij iemand een flim gaan kijken en zijn we daar blijven slapen.

Zaterdag 22 oktober was ik uitgenodigd door een andere buitenlandse uitwisselingstudent uit Duitsland om een pompoen te komen snijden met een paar anderen. Pumpkin carving was een zeer interessante ervaring haha. Pompoenen stinken vreselijk en het uithollen is een vies kwarwijtje! Het is slijmerig en het blijft in draden aan de binnenkant steken, maar stiekem maakte dat het eigenlijk wel weer heel erg leuk. Ik ben ondertussen al een echte pro geworden want ik heb er ook al een gesneden op school tijdens kunst, en een thuis (mijn vriendinnen zulle blij zijn te horen dat ik deze een snor heb gegeven haha)

Vorig weekend was een erg druk weekend. Het was een vierdaags weekend, en donderdag hebben we letterlijk niets gedaan, maar vrijdag speelden onze volleyball girls de wedstrijd om states best, ongeveer drie uur verderop en daar zijn we heen gegaan. Weer vond ik het geweldig om de sfeer mee te maken en te zien hoeveel leerlingen helemaal daar heen zijn gekomen om de wedstrijden te bekijken. Het niveau was ongelovelijk hoog en de spanning was enorm. We hebben niet gewonnen, maar ik heb heel veel respect voor ze, want ze hebben een paar goede wedstrijen gespeeld. Toen ik daar zat vond ik het toch wel jammer, dat ik niet in Amerika ben opgegroeid zodat ik dit al mijn schooljaren mee heb kunnen maken. De dag erna, zaterdag, zijn we afgereist naar Arkansas city, de voormalige woonplaats van Shirley en Ron, om daar de grote jaarlijkse parade te bekijken. Er was ook andere familie van Ron, waaronder Drew, hun kleinzoon. Met zijn alle hebben we een hele berg snoep verzameld (want dat is voor de kleine kinderen de enige reden om daar heen te komen) en hebben we oude auto's, versierde wagens en nog veel meer kunnen bekijken.

Ondertussen zijn ook ons football en crosscountry team naar state gegaan dus voor en kleine school doen we het super goed! Het volgende seizoen komt er aan en dan kan iedereen weer andere sporten doen. In de winter is dat jongens en meisjes basketball, worstelen (haha) en volgens mij sinds dit jaar ook zwemmen voor jongens en meisjes. Ik ben van plan om het meisjes basketball team te managen, wat inhoudt dat ik een soort hulpje ben van de coach zodat ik weer wat nieuwe mensen kan ontmoeten en omdat ik zelf toch niet goed genoeg zou zijn. Daar heb ik morgen een soort van meeting voor, dus dan zal ik het denk ik wel horen.Op school gaat het ook nog steeds heel goed. Ik heb nog steeds allemaal A's (9-10), al zijn sommige wel op het randje.

Ik zal echt proberen om mijn blog wat beter bij te houden, zodat ik ook niet een heleboel moet inhalen elke keer, want dan blijf ik het maar uitstellen. Heeeeeeeeel veel groetjes aan iedereen thuis! Ik mis jullie enorm veel! Laat aub een reactie achter en vertel me hoe het met jullie is in het kleine kikkerlandje van ons.

Heel veel liefs, Eveline

Reacties

Reacties

Rosa

mustache!

Marleen

Hey Eef, klinkt allemaal wel super Glee-ish! en met al die A's maak je misschien ook nog wel kans op een scholarschip!

Sarah

Yay, snor!
Echt super verhaal!
realiseer wel dat ik je nog steeds heeeeeeel erg mis..
We spreken snel weeeer!

Willemijn

Hey eef, Nicee story! school lijkt me echt veel leuker daar dan in NL! :P hopelijk maak je nog heel veel leuke dingen mee! xx

Ingrid

Eefjehh :D !!
echt super verhaal! ;3
uiteindelijk heb je het wel geschreven ;p maar het is wel precies goed ;p niet te lang, niet te kort ;D

Als ik dat zo lees,, wil ik dat ook om zo naar school te gaan :O
iedereen is hier zo apart van de rest, doet zn eigen ding,, en als je die buiten school tegenkomt, is dat weer raar.. ;/

ik moest wel lachen over die pompoenen, en vooral met die snor inderdaad xD kmoest meteen aan die snorrenplakkers denken die je had gekregen bij je afscheidfeestje xD

en oja,, om weer wat te melden uit dit "kikkerlandje" =B er word gezegd dat het woord "het" aan het verdwijnen is o.o
straks hebben we nog maar 2 lidwoorden :O
das echt vaag ;/ voel ik me net frankrijk x3

voor de rest,, euhmm,, weet ik ook niet veel meer te zeggen x3
iig nog heel veel plezier daar ;D
was het maar zo dat je, ik wil ook O.O, daar was opgegroeid, amerika klinkt veel leuker dan nederland ;/

xx Ingrid

Willemijn

@ing: Ja NL is meer op zich zelf. :| saaier
@eef: vind het wel grappig dat verkleden als HP enzo XD, dat zou je hier niet zo snel zien :P

Elyse

Snor!! Joepie :) Komen er nog foto's van je coole pompoen???
Oooh ik ben zo jaloers op jouw.. Ik wil ook in amerika wonen!!!!!!!
Heel veel plezier nog!
xxx

Eveline

hahaha jaaa snor! Ik zal zodra ik tijd heb foto's uploaden want dat zijn er alweer een heleboel! Nu ik dit zeg... Ik ben ook vergeten sommige dingen te vertellen haha dus als je dit leest, ik heb mijn verhaal alweer een beetje bijgewerkt.
haha Marleen, ik denk echt niet dat ik een scholarship zal krijgen door gewoon allemaal A's te hebben, ik wil natuurlijk wel naar een goede school, Harvard misschien?
En ja! jullie hebben al het recht om jaloers te zijn, want het is hier geweldig. Ik wil jullie allemaal bedanken voor het nog eens extra duidelijk maken hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen hier te zijn! :)

Ingrid

Nohh! nu maak je ons allemaal nog jaloerser >.<
moest dat nou? xD
en ja willemijn,, tis hier inderdaad saaier ;/ xD
xx

Ingrid

en:

haha xD "mannetjes op oude traktoren"

Willemijn

XD jaa ing :P

Eveline

hahaha ik meen het serieus! Soms heb ik gewoon even een reality check nodig en iedereen thuis zorgt daar voor. Daar wilden ik jullie oprecht voor bedanken hoor!

Willemijn

You're welcome! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active