evelinehoofd.reismee.nl

American High School: schoolbusses, -lunches and sports

Hey,all you Netherlandeans!

Ja,op mijn eerste dag, dat was wat een jongen dacht dat mensen uit Nederland genoemd werden. Dit geeft al aan hoe hoog het niveau hier is.Maar laat ik beginnen bij het begin.

woensdag 17 augustus: Mijn aller eerste schooldag, en hoewel ik zenuwachtigwas, wasik er helemaalklaar voor. 's Ochtends vroeg extra vroeg opgestaan (6 uur), zodat ik tijd had om een beetje mijn nieuwe ochtend ritme te vinden, en zodat ik niet te laat kon zijn. Geheel fris en met al mijn spullen rijden Mariah en ik weg, op naar school. Even terzijde: meerijden in de auto van Mariah is een feestje! Haar auto heeft een super harde bass&trebble, en ze zet haar volume altijd heel hoog, en als een van ''onze'' 20 liedjes op komt, zingen we uit volle borst mee.

Ruim 10 minuten voor school begint rijden we de parkeerplaats op die al bijna volledig volgepakt staat, inclusief een gloednieuwe, gele Camaro! (ja, Ingrid, een BumbleBee!). We lopen naar binnen en het is daar net zo druk als de parkeerplaats aangaf. De tafels van de kantine liggen vol met iedereen rooster en lockernumber en combination. Waarom ze niet gewoon sleutels gebruiken, ik heb echt geen idee, maar dat zou zo veel makkelijker zijn! Mariah heeft me geholpen om mijn kluisje te openen, wat nog wel een paar keer vaker nodig is. (Ik heb ondertussen wel door hoe het moet, en ben zelfs zo cool dat ik andere uitwisselings studenten help met het openen van hun kluisje!)

De lessen beginnen en ik realiseer al snel dat het me op dat moment nog niet echt bevalt. Omdat de plaats waar ik woon, en de school waar ik heen ga, redelijk klein zijn, kent iedereen elkaar al sinds de kleuter school en heeft iedereen zijn vriendenclubje en de mensen die ze niet mogen. Ik aan de andere kant ken vrijwel niemand. Dat maakte het een erg saaie dag, wat nog versterkt werd door het feit dat alle leraren alleen maar over zichzelf vertelde en wat we dit jaar gaan doen. Ik heb wel met wat mensen gepraat, maar ik kwam mezelf wel tegen doordat ik het niet gemakkelijk vind om echt contact te leggen mensen, al heb ik wel met mensen gepraat. Mariah en ik hebben drie vakken en lunch samen, en ik ben zo dankbaar dat ik haar heb als mijn gastzusje! Deze ervaring was nu al niet hetzelfde geweest als ik haar niet had. Dus met lunch ben ik bij haar gaan zitten. De schoollunches zijn hier best redelijk. Ze hebben elke dag salade bar, wat neer komt op sla en wat groente of fruit, en dan iets dergelijks als pizza of chickennuggets of iets dergelijks (Jep, typisch Amerikaans..)

Na een dag met veel nieuwe indrukken: een paar leuke momenten, wat saaie en vervelende momenten, wat betekenisvolle blikken van Mariah, als ik mezelf voorstelde als Evelin (ze willen dat mijn naam gewoon goed uitgesproken word) en gekke, excentrieke docenten zat mijn schooldag er op. Mariah had volleybal tryouts na school dus ik moest alleen met de schoolbus naar huis en geloof me, dat was ook niet echt een pretje. Het was, zoals elke dag, super warm buiten en aangezien de schoolbus geen airconditioning heeft zweette ik me kapot, en iedereen die maar een beetje in de buurt komt van mijn leeftijd, heeft zijn eigen auto dus de bus zat vol met jongere kinderen die liepen de schreewen. Je kunt wel begrijpen dat ik dus heel erg blij was toen ik eindelijk weer thuis was!

Ik heb hetzelfde rooster elke dag, ook op woensdag (late start: school begint om 9:05 in plaats van 7:55) wanneer alle lessen wat korter zijn. Helaas voor Mariah heeft ze het volleyball team niet gehaald, maar gelukkig voor mij hoef ik niet meer alleen met de schoolbus te rijden. Vrijdag hadden we een assembly 's ochtends waar regels en activiteiten en docenten en meer werden besproken en 's avonds was er een soort ''feestje''/bijeenkomst voor alle leerlingen waar Mariah, haar vriendin Ashley en ik heen zijn gegaan. Zondag heeft mijn gastgezin mij meegenomen naar mijn eerste Kansas Rodeo! Helaas was mijn camera leeg dus ik heb alleen drie slechte foto's kunnen nemen...

Afgelopen week ging het al beter. Ik heb nog geen echte vrienden gemaakt, maar ik leer steeds meer mensen kennen en ik ben van Geometry overgeplaats naar pre. calc.- trig., wat zo'n beetje het hoogste is wat je kunt doen op het gebied van wiskunde, en ze behandelen nog steeds dingen die ik zo'n beetje 2 a 3 jaar geleden heb gedaan. Ik had dan ook niet echt verwacht dat het niveau hier heel hoog zou zijn. Donderdag had de school een zogenaamde ''Soap Scrimage''. De football spelers van onze school spelen dan tegen elkaar, en om te mogen kijken hoef je alleen wat zeep mee te nemen, zodat ze zich daarna kunnen wassen. Het was mijn aller eerste football game, en ik vond het erg entertaining eerlijk gezegd: al die jongens die tegen elkaar aan staat te duwen, ik heb me wel vermaakt,ook al snap ik het nog steeds niet helemaal. Ik heb bedacht dat ik maar een footballer moet datendie het me uit kan leggen, endat zal niet zo moeilijk zijn, want zo'n beetjeelke jongen op school is een football speler!Mariah heeft me geintroduceert aan wat meer mensen, en vond dat ik zo sociaal was om mee te komen, dat ze dat maar even meldde. Ik voel me zo geliefd hier. Mariah zei zelfs dat als er een beschrijving zou zijn van de perfecte foreign exchange students, mijn foto daar bij zou staan! Isn't she lovely?!

Ik kijk al uit naar aankomende week. Als het goed is krijg ik maandag eindelijk mijn laptop en dinsdag ben ik uitgenodigd voor een ''Ice cream social'', waar iedereen die wil komen, de foreign exchange students van dit jaar kan ontmoeten. Vorig jaar waren er maar liefst 8(!) Duitsers, dit jaar zijn het er drie, een Nederlander (ik natuurlijk), iemand uit Zweden en iemand uit Zwitserland, allemaal meisjes. Dan vrijdag is de schools eerste officiele Footballgame tegen een andere school.

Ik weet dat ik nog geen foto's op mijn blog heb gezet, maar die zullen snel komen, als ik mijn eigen laptop heb, dus nog even geduld!

Ik mis jullie allemaal heel erg (al heb ik gelukkig nog geen last gehad van echte heimwee). Iedereen, hou mij op de hoogte van alle interessante dingen die daar in Nederland gebeuren!

Love, Eveline

Reacties

Reacties

Laura

de eerste dagen zijn altijd moeilijk, maar gewoon blijven praten. Het niveau is hier ook al zo laag! Ik ben meestal al klaar met werk (als we al wat doen!) tegen de tijd dat de rest hun boeken op doen. Met name geografische dingen (wat ik dus echt niet kan en ook niet had in nl!) in toerisme ook, ik vind het te makkelijk en zit de halve les op fb. wel gaaf dat je al een wedstrijd hebt gezien! Hier begint de rugby worldcup binnenkort en ik ben al uitgenodigt voor een wedstrijd! wordt echt gaaf!

Koen

Als ik het zo lees heb je het erg naar je zin!

mija

aah, super trots ben ik op je.
als mariah zulke mooie teksten heeft over jou zet jij je naar ik aan neem volledig in om te intergreren. zo gaat de een op zoek naar een "surf-dute" en de ander naar een football speler. GENIETEN dus. daarom ging je toch dit avontuur aan? liefs Mija.

Hennie

Ha die Evelin, want zo heet je nu begrijp ik?? Erg leuk om te lezen hoe jij het hebt! Volgens mij bof je met je gastgezin? Ik veheug me al weer op je volgende verhaal.
Liefs Hennie

Lilianne

Hey Eveline!

Ik heb deze site van Ingrid gekregen zodat ik ook een beetje mee kan lezen.
Echt super gaaf allemaal! Ik zou bijna voor al die footballspelers ook naar America komen. Haha grapje hoor.
Veel plezier daar!

Arda

Heej Eveline, volgens mij begin je al aardig Amerikaans te worden.
Hebben jullie nog iets gemerkt van 9/11 of was dat echt alleen NY?
Wij hadden vorige week een heuse aardschok van 4.5, ik heb er niets van gemerkt maar het studentenhuis van Arjan stond te schudden.
Keep up the good spirit!

Eveline

Ja 9/11 is heel erg groot in heel Amerika natuurlijk. Veel op tv, maar daar hebben we niet echt naar gekeken. We beginnen school wel elke dag met heel kort het nieuws, en maandag 9/12 was een speciale aflevering geheel voor 9/11
En dankzij facebook had ik al gehoord van de aardbeving! veel mensen hebben er inderdaad niets van gemerkt, maar toch wel vreemd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active