evelinehoofd.reismee.nl

''I ain't here for a long time, I'm here for a good time!''

Dat is de songtekst van een countrysong: een van mijn nieuwe liefdes hier in the US of A. Het lijkt wel of elke country song lief en schattig is en geloof het of niet, maar ze maken nog redelijk goede muziek ook! Naast countrymusicben ik ook helemaal weg van het eten en drinken hier (Subway sandwiches, Dr. pepper, wat cola met een soort kersensmaakje is, alle fastfood ketens, waar iedereen heen gaat om elkaar te ontmoeten of om gewoon even een drankje te halen ofzo.), van school en hoe veel en hoe belangijk alles daar omheen is, en van het prachtige kansas en natuurlijk hou ik van mijn nieuwe familie. Kortom, ik hou van Amerika!

Now, don't get me wrong, ik mis Nederland heel erg. Ik mis mijn scootertje, die mij overal heen kon brengen waar ik maar wilde, ik mis dat ik overal heen kon fietsen als ik iets nodig had. Ik mis de eemnesser koetjes in de weilanden, mijn eigen bed en natuurlijk al mijn familie en vrienden nog het meest!

Beide gevoelens lijken steeds sterker te worden naarmate ik langer weg ben van huis. Ik begin eindelijk een beetje vrienden te maken, al is het nog steeds best oppervlakkig, maar dat helpt heel erg mee aan dat ik me steeds meer thuis voel hier. Toch merk ik dat ik een lichte vorm van heimwee begin te krijgen. Ik zou zo graag gewoon weer even het oude willen, gewoon een dagje thuis waar alles moeiteloos en gewend was, weer een nachtje in mijn eigen bed in mijn eigen vertrouwde kamertje. Het is echt niet zo dat ik me niet huis voel hier, of dat ik iets heb tegen mijn kamer delen met Mariah, want ik heb het super! I'm just saying, alles heeft zo zijn voor- en nadelen.

Ik heb dus mijn laptop gekregen vorige week maandag, eindelijk! Ik was zo blij om hem eindelijk te hebben en het beste is: Het is een Macbook! Wel jammer dat ik er niets op kan downloaden omdat het een schoollaptop is..... Dinsdag had de school een ice cream social georganiseerd (lees vorige blog) en dat was echt super gezellig! Heb wat leuke mensen ontmoet en de andere exchange students wat beter leren kennen. Ze hebben ons gefilmd terwijl we ons voorstelde en iemand van KAY club wat over ons vertelde (daar hadden we eerder een formulier voor in moeten vullen). Ze hebben alle informatie ook gebruikt om een artikel over ons te schrijven en the Rose Hill newspaper! Het was zo gezellig dat ik me denk ik ook ga inschrijven voor KAY club. Naar wat ik begrijp doen ze soms vrijwilligers werk en dergelijke, en hebben ze ontbijt met z'n alle op school op woensdag (late start).

Vrijdag was de eerste officiele Footballgame (elke vrijdag is FridayNight Football) en zoals ik eerder al meldde, ik vind het geweldig om naar te kijken. Al hebben we niet gewonnen, en waren er spelers met kramp in hun benen en bloedende vingers, ik heb mezelf wel vermaakt :)

Normaal gesproken doen we niet zoveel in het weekend, dat zijn hun rustdagen, dus ook die van mij! Maar dit weekend zijn we zaterdag naar de Drive-In geweest. Je betaalt maar 10 dollar per auto, en voor dat geld krijg je die films te zien. Wij hebben Friends with benefits en Bad teacher gezien. De derde film was Fright nights, maar voor die begon waren wij al weg want het was al half 1 's nachts helaas. Wat me opviel was dat je daar dus echt mensen rond ziet lopen in pyjamas! Soms heb ik toch wel mijn twijfels over die Amerikanen haha! Al is het weekend hun rust moment, zondag gaan we meestal wel naar de kerk, en vooral die zondag want ze hadden een Pot Luck. Dat houdt in dat iedereen wat te eten meeneemt en dat je dan met z'n alle gaat eten, typisch Amerikaans en man, die Amerikanen kunnen er wat van! Alles was super lekker! Vooral de toetjes: beste chocolatechip coolies ooit, brownies, allerlei soorten cheesecake, regular en creamy tiramishu en nog veel meer). Ja ik weet het, Ik kon thuis met 10 kilo meer vlees op mijn botten!

Afgelopen vrijdag was de Football game helemaal geweldig. Onze Rockets hebben gewonnen, niemand had pijn of iets, en de sfeer was super gezellig, en ik was met super leuke mensen! Ik voelde me op dat moment echt deel van de school. De keren hiervoor was ik alleen met Mariah, maar nu waren we met een groep mensen en het was super gezellig. De regen die neer viel heeft mijn avond niet kapot kunnen maken. Ik begin het spel ook steeds beter te begrijpen. Een paar leuke dingetjes die me opgevallen zijn: we hebben de typische hot quarterback teamcaptain hier! en wanneer er een wedstrijd is, gaan alle spelers in hun shirt en alle cheerleaders in hun cheeroutfit naar school.

Zaterdag hebben Mariah en ik een filmdagje gehouden en hebben we 4 films gekeken, terwijl Shirley en Ronnie in Oklahoma waren tot 's avonds laat. Zondag hebben Mariah en ik een beetje shopping gedaan, maar omdat ze nog niet in haar eentje naar Wichita mag rijden van Shirley, waren er maar 5 winkels.

School is redelijk simpel hier, zoals wiskunde, al zijn er vakken waar ik wel een beetje moeite mee heb zoals American History. Teamsports gaat goed met mijn tubes tegen mijn shinsplints. (Ik merk het wanneer ik ze niet draag). Verder zijn docenten hier gewoon raar: Ik heb een frans docente en ze stempelt je werk af als het gedaan hebt, en laatst had ze een stempel die ''Kwak Kwak'' zei, dus elke keer als ze iemand's werk afstempelde, kwaakte ze! Ik zat daar verbijsterd toe te kijken en een jongen die net langs liep keek me aan en we hadden beiden zoiets van What the heck?! (oke, heb serieus even goed moeten nadenken hoe ik deze zin ging formuleren zonder het woord ''like'', hoe erg is dat?!)

Goed, dit was wel weer genoeg verhaal voor nu. Ik hou jullie op de hoogte van wat ik allemaal meemaak en zal proberen wat meer en betere foto's te maken en ze ook echt te uploaden.

Hou me op de hoogte van wat er allemaal gebeurt in Nederland en keep up de reacties hier, want ik lees ze echt en ik vind het leuk om te lezen! :)

Love you all

Reacties

Reacties

mija

ja ja , dat vrije leven hier om overal naar toe te gaan. moeten we de scooter toch nog maar niet verkopen?
niet overal heen kunnen houd ook je money in the pocket
heerlijk al die lekkere hapjes. onthoud maar goed hoe het klaargemaakt wordt. kunnen we het ooit eens hier klaarmaken.
top dat die tubes helpen. klein lichtpuntje voor die onderdanen. rustig aan dus.
lieve groet, mija
oh ja, marleen heeft een nieuwtje. vraag er maar naar.

mija

laat mariah een keer foto maken waar jij te zien bent zodat we echt weten dat jij er idd zit

Marleen

Vet grappig om jouw verhalen te lezen omdat het toch weer heel anders is dan Hawaii. Vooral die drive-in movie, ik dacht dat dat uit de jaren Grease was. En dat football dat zo populair is.. en dat die meiden en jongens in hun pakjes naar school komen. Briljant! Je zou je zo op de set van Glee wanen. Dr. Pepper is hier trouwens ook gewoon te koop hoor, is nog een tijdje 'in' geweest om te drinken maar dat was denk ik voor jouw tijd :P
Ik ben het wel met mama eens dat je wat meer foto's met jezelf er op moet maken, of zitten er al zoveel pounds aan dat je dat niet meer durft? :P
Heb je trouwens al paard gereden? Of zijn die niet van jouw familie? En zo'n truck met automaat moet jij toch ook wel kunnen besturen, al geoefend?

Eveline

haha ja het is echt totaal anders en amerikaans maar ik vind het geweldig!
Ik denk dat Dr. Pepper indd voor mijn tijd was dan want had daar nog nooit van gehoord!
Ik wil ook wel foto's maken van mij maar denk dat daar eigenlijk niet heel erg aan. Ik zal aan Mariah vragen of ze afentoe eens wat foto's voor me wil maken!
De paarden worden niet echt gereden hier maar ze hebben wel een quad waar ik een keertje heeeeeel langzaam op heb gereden :P
Jahoor mam, je mag mijn scooter verkopen. Als ik terug ben ga ik wel gewoon fietsen :)
Oh en Shirley wil ook een boekje gaan maken met allemaal recepten van eten dat ze maakt want een heleboel is nieuw voor mij en ik vind vrijwel alles lekker hier hahaha

Hans H

Hoi Eef leuk om je Amerikaanse ervaringen te lezen.
Nooit gedacht dat je country geweldig zou vinden en Football !!
Die 10 kg extra lijkt me niet goed voor de beentjes.
Dus lekker eten=meer sporten.
De verhalen en de skype gesprekken maken me erg nieuwsgierig naar Kansas en de rest van Amerika.
Groetjes

Hennie

Ha die Eveline, Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Wat maak je dan in korte tijd veel mee! Geniet er nog maar van want voor je het weet...... Hier gaat alles zijn gang en we hebben eindelijk weer eens een beetje mooi weer. Was ook broodnodig want als ik Rosa steeds in haar jurkje zie, wordt ik stinkjaloers! Nog heel veel plezier met football, countrymusic en de rest. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active